Tips & belangrijke informatie

per 3 september 2021

Wat je moet weten over de winterperiode

  • De receptie is in de periode november t/m maart dagelijks geopend. Bekijk de openingstijden op onze contactpagina >
  • De wasserette in het centrumgebouw blijft in de winter geopend.
  • Wil je gebruik maken van een sanitairgebouw? Informeer bij de receptie welk gebouw open is!

Molecaten app

Heb je de Molecaten app al geïnstalleerd? Met de app heb je alle openingstijden, omgevingstips, belangrijke telefoonnummers, praktische informatie en het animatieprogramma bij de hand.

Winnaar Molecaten Vaste Gasten Loterij 2021

Iedere zomervakantie verrast Molecaten op één van de parken een vaste staanplaats-gast met een super cadeau: het vaste staanplaats tarief voor het volgende jaar hoeft niet betaald te worden! Op 30 augustus was het zover! De winnaar van de ‘Vaste Gasten Loterij 2021’ is... lees snel verder >

Prijzen 2022

In de loop van 2021 kregen wij te maken met een lastenstijging, o.a. als gevolg van toegenomen loon-, materiaalkosten, de snel oplopende overheidslasten en extra kosten voor CAI aansluitingen. Al met al zagen wij ons genoodzaakt de prijzen met ingang van 2022 aan te passen.

Extra kosten CAI aansluitingen

Videma, onze licentie verstrekker voor tv-signaal, heeft een tariefswijziging doorgevoerd waardoor wij alle vaste staanplaatsen met € 38,15 extra hebben moeten verhogen voor de CAI aansluiting. Maak je geen gebruik van de CAI aansluiting op je vaste staanplaats? Laat het ons schriftelijk weten. Nadat we de aansluiting hebben verwijderd ontvang je € 38,15 van ons retour.

Wijziging in tariefsopbouw

  • Het vaste staanplaats tarief was voorheen exclusief de kosten voor elektra vastrecht en de gasaansluiting. Deze extra kosten stonden vermeld bij de bijkomende kosten. Per 1 januari 2022 zijn deze kosten in het tarief voor een vaste plaats opgenomen.
  • Het vaste staanplaats tarief was voorheen inclusief 100 kWh elektra-, 20 m2 water- en 10 m3 gasverbruik. Per 2022 is het tarief exclusief 100 kWh elektra-, 20 m2 water- en 10 m3 gasverbruik. Het tarief is hierop aangepast.
Naar de prijslijst >

Kampeerreglement

Graag vragen wij je aandacht voor het kampeerreglement en onze afvalwijzer. Lees je het nog eens door?
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Hoogduin >

Molecten WiFi netwerk

Voor veel gasten is een goed functionerend WiFi netwerk onderdeel van een geslaagd verblijf op onze parken. Wij werken dagelijks volop aan het netwerk en gebruikersproblemen om een zo goed mogelijke ervaring te kunnen bieden. Je kunt ook zelf bijdragen aan een goede ervaring. Wij vragen daarom nogmaals aandacht voor het volgende.

Storingen door versterkers/verdelers

Veel storingen in het Molecaten WiFi netwerk hangen samen met het gebruik van eigen apparatuur om het WiFi signaal te versterken/verdelen (routers, accespoints, extenders, hotspots, etc). Dergelijke apparaten worden door steeds meer gasten aangemeld op het netwerk. Om overlast voor jou en andere recreanten te voorkomen, zijn routers, accespoints en versterkers niet toegestaan. Dit staat ook vermeld in de Algemene Voorwaarden Molecaten WiFi netwerk waarmee akkoord is gegaan bij het kopen van een WiFi code.

Storingsbron door eigen netwerken

WiFi/draadloze netwerken buiten het Molecaten WiFi netwerk om kunnen eveneens een storingsbron zijn. In het kampeerreglement staat hierover het volgende: “Het hebben en/of gebruiken van een Wifi/draadloos netwerk is uitsluitend toegestaan mits deze geen overlast veroorzaakt voor anderen, zoals door het verstoren van het op het park beschikbaar gestelde Wifi/draadloos netwerk. Op het terrein is het hebben en/of gebruiken van een Wifi/draadloos netwerk met een sterker signaal dan 18 dBm niet toegestaan.” Als een dergelijk netwerk als storingsbron aangemerkt kan worden (b.v. door een te hoog signaalsterkte en/of het niet voldoen aan Europese regels) dan dient dit netwerk definitief uitgeschakeld te worden.“ Als een dergelijk netwerk niet voldoet aan het kampeerreglement en/of Europese regelgeving dan verzoeken wij je dit netwerk definitief uit te schakelen.

Op visite bij Molecaten!

In verband met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kunnen wij (staanplaats)gegevens van onze gasten niet bekendmaken wanneer een bezoeker daarom vraagt. Het is verstandig vooraf je staanplaats door te geven aan je bezoek of af te spreken elkaar telefonisch te bereiken bij aankomst. Onze receptionistes zijn altijd bereid een plattegrond mee te geven aan jouw bezoek!

Auto's van bezoekers worden niet toegelaten op het park. Zijn er grote spullen af te leveren of op te halen, dan kun je dat met je eigen auto regelen op de bezoekersparkeerplaats voor de entree van het park. Of je parkeert je eigen auto op de bezoekersparkeerplaats zodat jouw gast met de auto het park op kan. Zo voorkomen we overlast door geparkeerde auto’s en frustraties bij je medegasten.

Komt er iemand logeren?

Dat vinden we natuurlijk erg leuk! Een logé dien je aan te melden bij de receptie. Nadat het logé-tarief (€ 4,50 p.p.p.n.) is voldaan mag ook de logé gebruik maken van alle faciliteiten. Je bent te allen tijde als recreant verantwoordelijk voor het gedrag van de logé. Wij bieden ook een logé-strippenkaart met 30 nachten aan (zie de prijslijst).

Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten

Molecaten streeft ernaar haar parken zo goed mogelijk op die natuurlijke omgeving te laten aansluiten. Vanuit landschappelijke uitgangspunten en met een visie op hoe het park er in de toekomst uit zou moeten zien werken onze groenspecialisten, vaak het hele jaar door, aan een ideale inrichting van het park.

In de ideale inrichting van het park komen de belangen van onze gasten en de doelstellingen vanuit een visie op natuur- en landschapsbeheer optimaal samen. In een beheervisie staat aangegeven hoe wij deze doelstellingen willen bereiken: onder andere door het bevorderen van natuurlijke habitats en biodiversiteit, door een heldere sortimentskeuze en door het duurzaam beheren van onze groenvoorzieningen en waterpartijen.

Als vaste gast kan ook jij een bijdrage leveren aan een ideale inrichting van het park, o.a. door (niet vrijblijvend bedoeld) rekening te houden met ons Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten. In dit overzicht staan de op ons park niet toegestane soorten plantmateriaal en ook het plantmateriaal dat je op ons park, met uitsluiting van andere soorten, mag gebruiken voor een natuurlijke erfafscheiding.

Het Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten vind je achter het kampeerreglement.
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Hoogduin >

Voorkom rioolverstoppingen!

Artikelen als vochtige doekjes, maandverband en tampons mag je niet door het toilet spoelen. Ook (bak)vetten horen niet thuis in het riool. Rioolpompen lopen hierop vast en rioolfilters kunnen verstopt raken. Een rioolverstopping op ons park kan leiden tot grote overlast zoals bijvoorbeeld een overlopend toilet in jouw kampeermiddel. In het algemeen verzoeken wij je vriendelijk maar dringend nergens op het park zaken/voorwerpen door het toilet te spoelen die daar niet in thuishoren.

Geef je telefoonnummer en e-mailadres aan ons door

Bijna alle communicatie verloopt via email of mobiele telefoon. Jouw e-mailadres en mobiele telefoonnummer zijn voor ons belangrijk om snel en gemakkelijk met je te communiceren. Heb jij of heeft een gezinslid een ander telefoonnummer of een ander e-mailadres, dan horen wij dat graag.

Rij voorzichtig!

De meeste bestuurders rijden niet opzettelijk te hard, maar schatten de snelheid verkeerd in. Wij vragen bestuurders van (motor)voertuigen hun snelheid op het park aan te passen aan de omstandigheden. Rij dus voorzichtig in het belang van jezelf, jouw medegasten en op het park spelende kinderen. Spreek zo nodig een ander (vriendelijk) aan op zijn/haar snelheid. Beperk het rijden op het park tot het meest noodzakelijke en gebruik bij voorkeur de fiets of ga lopen. Een verkeersveilige omgeving maken wij samen!

Noodgevallen

Bel in een noodgeval altijd direct 112 en direct daarna ook de receptie/noodnummer. Vermeld duidelijk de locatie op het park of, indien bekend, het veld en nummer van de plaats, aan de alarmcentralist en aan ons. Zo kunnen we de hulpdienst goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen, dit in ieders belang!
Telefoonnummer receptie: +31(0)117-391 235
Noodnummer: +31(0)6-1380 7014

AED’s: waar vind je ze?

Op het park hangen twee AED’s. Eén hangt er bij de vaste staanplaatsen informatiekast. De tweede hangt bij het centrumgebouw. Beide AED’s staan geregistreerd op www.hartslagnu.nl 

Echt even doen

In de periode 1 november 2021 t/m 24 maart 2022 dien je alle losse voorwerpen en (party)tenten van de plaats verwijderd of opgeborgen te hebben. Alleen dan kunnen wij het onderhoud aan onze groenvoorziening goed verzorgen.

Alle winterklaar tips op een rij

  • Houd je staanplaats in de winter netjes en verwijder alle losse voorwerpen of berg deze op.
  • Het beste kun je bij het winterklaar maken van jouw kampeermiddel alle goederen van waarde mee naar huis nemen. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk, maar dan weet je ook zeker dat je volgend voorjaar de voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals de brandweer) is het in de winter niet toegestaan in je kampeermiddel een gasfles op te slaan.

Tips voor je veiligheid

Wij vragen je aandacht voor de veiligheid in jouw kampeermiddel en op de staanplaats:
  • Gas: gebruik je gas, laat dan regelmatig de apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Een gasslang en gasdrukregelaar dien je tijdig vóór de door de fabrikant aangegeven data te vervangen door een nieuwe gasslang en een nieuwe gasdrukregelaar.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in je huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in de waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet de aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denk je er aan dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij je thuis een rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in je kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is je huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan je eigen huisje, chalet of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook de buren schade oplopen, dan ben je  daarvoor ook aansprakelijk. Kijk ook eens op www.recreatieverzekeringen.nl/recreatiewoningverzekering. Met deze verzekering ben je ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als je even niet bij je huisje, chalet of stacaravan bent.
  • Tip: laat elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in je kampeermiddel eens in de drie jaar keuren.

Chalet kopen en showterreinen
Maak van je vaste staanplaats je droomplek!

De aanschaf van een nieuw chalet is een grote stap. Je doet het immers niet dagelijks en er komt veel bij kijken. Graag begeleiden en ontzorgen onze collega's van Molecaten Verkoop jou in dit proces, zodat je jarenlang plezier aan jouw tweede thuis bij Molecaten beleeft.

Op basis van jouw wensen gaan we samen op zoek naar een passend chalet of stacaravan. In iedere prijscategorie en stijl kunnen wij prachtige modellen leveren! We ontmoeten je graag op één van onze showterreinen waar verschillende modellen te ‘ervaren’ zijn. Bel of mail ons graag voor een afspraak.
Bekijk voorafgaand aan het gesprek ook het kampeerreglement voor de restricties.

Verkoop kampeermiddel met behoud van plaats

Wij hopen natuurlijk dat er geen omstandigheden zijn waardoor je overweegt jouw stacaravan/chalet op ons park te verkopen en je nog lange tijd van je “tweede thuis” kunt genieten. Voor het geval je ooit jouw stacaravan/chalet wilt verkopen brengen wij graag art. 9 lid 1, 2 en 3 van de RECRON-voorwaarden voor vaste staanplaatsen 2016 onder jouw aandacht:
 
  • 9.1   Verkoop van het kampeermiddel is te allen tijde toegestaan. De verkoop van het kampeermiddel met behoud van plaats is slechts toegestaan na schriftelijke toestemming van de ondernemer.
  • 9.2   De ondernemer kan verkoopvoorwaarden hanteren welke de recreant in acht dient te nemen.
  • 9.3   De recreant die het kampeermiddel verkoopt dient dit voorafgaand aan de verkoop aan de ondernemer bekend te maken. Bij levering van het kampeermiddel eindigt de overeenkomst van rechtswege met onmiddellijke ingang. Het staat de ondernemer vrij al dan niet met de koper een overeenkomst aan te gaan. De ondernemer mag het sluiten van de overeenkomst met de koper niet afhankelijk stellen van een financiële tegemoetkoming of van een opdracht tot bemiddeling aan de ondernemer.
Onze verkoopvoorwaarden kun je bij de receptie opvragen. Als je jouw stacaravan/chalet met behoud van plaats wilt verkopen is het sowieso verstandig dat je dat bij de receptie meldt, al was het maar omdat dit niet gaat zonder onze schriftelijke toestemming. Wist je dat je gratis een foto van jouw stacaravan/chalet kunt laten plaatsen op onze website met te koop staande stacaravans/chalets? Vraag ons gerust naar alle mogelijkheden, wij informeren je graag over de verkoopprocedure en we zijn je daar graag bij van dienst.